Więcej informacji
6h dydaktycznych
- Możliwości sieciowe w pracy nauczyciela – Wykorzystanie bezpłatnej platformy e-learningowej w procesie dydaktycznym.
- Platforma edukacyjna, jako środowisko współpracy i wymiany informacji nauczycieli z uczniami
i rodzicami – poznanie funkcjonalności:
- Wymagania techniczne po stronie nauczyciela i ucznia (sposoby udostępniania treści, formaty plików, itp.)
- Tworzenie i publikowanie zadań oraz materiałów edukacyjnych dla uczniów (moduły do zdalnej pracy z uczniami, tworzenie i edycja zadań dla uczniów)
- Zarządzania pracą indywidualną i grupową uczniów(zarządzanie klasami i uczniami)
- Projektowanie, wdrażanie i monitorowanie rozwoju wybranych kompetencji wśród uczniów
- Współpraca w środowisku sieciowym
- Monitorowanie postępu prac uczniów: dostęp do szczegółowych raportów i statystyk przedstawiających zdalną pracę uczniów narzędzia do realizacji zadań projektowych
- Intuicyjne narzędzia do wspierania komunikacji synchronicznej i asynchronicznej
w kształceniu zdalnym
- Elektroniczny system oceniania współpracujący z dziennikiem lekcyjnym.
- Narzędzia do prowadzenia prac projektowych
- Aktualna informacja zwrotna od nauczyciela dotycząca prowadzonych prac lub rozwiązanych zadań
- Dostęp do ocen, efektów swojej pracy
- Wykorzystanie platformy edukacyjnej w procesie dydaktycznym:
- Case study: Tworzenie i udostępnianie materiałów edukacyjnych na platformie e-learningowej
- Case study: Rodzaje ćwiczeń wykorzystywane w procesie dydaktycznym przy użyciu platformy e-learningowej
- Case study: Indywidualizacja procesu edukacyjnego
- Case study: Zadania projektowe realizowane na platformie e-learningowej - współpraca, współdzielenie zasobów
- Case study: Weryfikacja wiedzy na platformie e-learningowej
- Metody aktywizujące uczniów
- Nauczanie w trybie synchronicznym i asynchronicznym
- Quiz, jako element grywalizacji
- Raportowanie postępów w nauce
- System ocen.
Prowadzący: certyfikowani trenerzy oświaty w oparciu o nieodpłatne aplikacje i programy rekomendowane dla edukacji
Profil uczestnika: zajęcia dedykowane nauczycielom wszystkich typów placówek oświatowych w zakresie dowolnego przedmiotu, w ujęciu interdyscyplinarnym. Mają charakter praktycznych warsztatów stacjonarnych przy komputerach. Praca warsztatowa pozwala na przetrenowanie umiejętności cyfrowych. W szczególności: nauczyciele, dyrektorzy, rady pedagogiczne.
Cel główny: Rozwijanie kompetencji metodycznych nauczycieli w zakresie wykorzystywania w swojej pracy dydaktycznej nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, prowadzenia procesu dydaktycznego oraz poznania aplikacji
i programów wspierających uczenie się.
Certyfikat dla każdego uczestnika.