RODO - Wymagania dotyczące ochrony danych osobowych i przetwarzanie wizerunku ucznia w szkole w świetle przepisów RODO. Zobacz większe

TIK w edukacji – Tablica Interaktywna / Monitor Interaktywny. Jak wykorzystać ich potencjał?

Nowy produkt

Więcej informacji

6h dydaktycznych

  1. Uniwersalny program do wszystkich tablic interaktywnych lub monitorów interaktywnych:
  • Zapoznanie z funkcjami programu do obsługi tablic interaktywnych
  • Możliwość wymiany między kadrą dydaktyczną utworzonych ćwiczeń z gwarancją prawidłowego odczytu na wszystkich tablicach, tworzenie interaktywnych lekcji na dowolnym komputerze bez konieczności podłączania tablicy
  • Możliwość powtórzenia/uzupełnienia lekcji przez ucznia w domu w trybie interaktywnym, szablony do tworzenia własnych ćwiczeń interaktywnych
  • Obsługa tablicy interaktywnej (uruchomienie, menu, wewnętrzne zasoby oprogramowania tablicy, wykorzystanie zasobów laptopa)
  • Synchronizacja urządzeń i przegląd funkcji – podstawowe narzędzia tablicy multimedialnej
  • Przygotowanie ćwiczeń interaktywnych, wykorzystywanie narzędzi w oprogramowaniu tablicy w zaciekawieniu uczniów, skupienia ich uwagi
  • Przygotowanie oraz przedstawianie prezentacji przy pomocy tablicy multimedialnej
  • Praca z filmem, z wykorzystaniem tablicy
  • Obsługa edytorów tekstu oraz arkuszy kalkulacyjnych przy pomocy tablicy
  1. Internet, jako narzędzie wykorzystywane w edukacji.
  2. Otwarte zasoby edukacyjne z przeznaczeniem na tablicę interaktywną:
  • Poznanie bezpłatnych zasobów internetowych do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych
  • Wykorzystanie możliwości oprogramowania tablicy interaktywnej i zasobów sieci edukacyjnej w procesie dydaktycznym
  • Korzystanie z elektronicznych zasobów edukacyjnych w przygotowaniu się do lekcji
  • Poznanie bezpłatnych oraz płatnych zasobów internetowych do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych
  • Darmowe programy przydatne do tworzenia zasobów wykorzystywanych w nauczaniu
  • Grywalizacja – quizy, inne strony z materiałami dydaktycznymi
  • Podręczniki w wersji elektronicznej i interaktywnej – przykłady wykorzystania.
  1. Interaktywne lekcje w ramach otwartych zasobów – e-technologie w dydaktyce.
  2. Oprogramowanie do sterowania tablicą interaktywną za pomocą smartfona/tabletu
  3. Spotkania synchroniczne (międzyszkolne krajowe i międzynarodowe, z autorytetem, iteatr itp.).
  4. Zastosowanie Wizualizera w pracy dydaktycznej (prezentacja prac ucznia/instrukcji nauczyciela, obrazu z mikroskopu, digitalizacja ćwiczeń przeprowadzonych w grupach).
  5. Zdalny pulpit – zdalny dostęp do komputera ucznia i udostępnianie nauczycielowi efektów pracy.
  6. Łączenie się z urządzeniami ucznia: tablet, smartfon.

 

Prowadzący: certyfikowani trenerzy oświaty w oparciu o nieodpłatne aplikacje i programy rekomendowane dla edukacji 

 

Profil uczestnika: zajęcia dedykowane nauczycielom wszystkich typów placówek oświatowych w zakresie dowolnego przedmiotu, w ujęciu interdyscyplinarnym. Mają charakter praktycznych warsztatów stacjonarnych przy komputerach. Praca warsztatowa pozwala na przetrenowanie umiejętności cyfrowych. W szczególności: nauczyciele, dyrektorzy, rady pedagogiczne.

 

Cel główny: Rozwijanie kompetencji metodycznych nauczycieli w zakresie wykorzystywania w swojej pracy dydaktycznej nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, prowadzenia procesu dydaktycznego oraz poznania aplikacji

i programów wspierających uczenie się.

 

Certyfikat dla każdego uczestnika.