Więcej informacji
6h dydaktycznych
- Uniwersalny program do wszystkich tablic interaktywnych lub monitorów interaktywnych:
- Zapoznanie z funkcjami programu do obsługi tablic interaktywnych
- Możliwość wymiany między kadrą dydaktyczną utworzonych ćwiczeń z gwarancją prawidłowego odczytu na wszystkich tablicach, tworzenie interaktywnych lekcji na dowolnym komputerze bez konieczności podłączania tablicy
- Możliwość powtórzenia/uzupełnienia lekcji przez ucznia w domu w trybie interaktywnym, szablony do tworzenia własnych ćwiczeń interaktywnych
- Obsługa tablicy interaktywnej (uruchomienie, menu, wewnętrzne zasoby oprogramowania tablicy, wykorzystanie zasobów laptopa)
- Synchronizacja urządzeń i przegląd funkcji – podstawowe narzędzia tablicy multimedialnej
- Przygotowanie ćwiczeń interaktywnych, wykorzystywanie narzędzi w oprogramowaniu tablicy w zaciekawieniu uczniów, skupienia ich uwagi
- Przygotowanie oraz przedstawianie prezentacji przy pomocy tablicy multimedialnej
- Praca z filmem, z wykorzystaniem tablicy
- Obsługa edytorów tekstu oraz arkuszy kalkulacyjnych przy pomocy tablicy
- Internet, jako narzędzie wykorzystywane w edukacji.
- Otwarte zasoby edukacyjne z przeznaczeniem na tablicę interaktywną:
- Poznanie bezpłatnych zasobów internetowych do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych
- Wykorzystanie możliwości oprogramowania tablicy interaktywnej i zasobów sieci edukacyjnej w procesie dydaktycznym
- Korzystanie z elektronicznych zasobów edukacyjnych w przygotowaniu się do lekcji
- Poznanie bezpłatnych oraz płatnych zasobów internetowych do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych
- Darmowe programy przydatne do tworzenia zasobów wykorzystywanych w nauczaniu
- Grywalizacja – quizy, inne strony z materiałami dydaktycznymi
- Podręczniki w wersji elektronicznej i interaktywnej – przykłady wykorzystania.
- Interaktywne lekcje w ramach otwartych zasobów – e-technologie w dydaktyce.
- Oprogramowanie do sterowania tablicą interaktywną za pomocą smartfona/tabletu
- Spotkania synchroniczne (międzyszkolne krajowe i międzynarodowe, z autorytetem, iteatr itp.).
- Zastosowanie Wizualizera w pracy dydaktycznej (prezentacja prac ucznia/instrukcji nauczyciela, obrazu z mikroskopu, digitalizacja ćwiczeń przeprowadzonych w grupach).
- Zdalny pulpit – zdalny dostęp do komputera ucznia i udostępnianie nauczycielowi efektów pracy.
- Łączenie się z urządzeniami ucznia: tablet, smartfon.
Prowadzący: certyfikowani trenerzy oświaty w oparciu o nieodpłatne aplikacje i programy rekomendowane dla edukacji
Profil uczestnika: zajęcia dedykowane nauczycielom wszystkich typów placówek oświatowych w zakresie dowolnego przedmiotu, w ujęciu interdyscyplinarnym. Mają charakter praktycznych warsztatów stacjonarnych przy komputerach. Praca warsztatowa pozwala na przetrenowanie umiejętności cyfrowych. W szczególności: nauczyciele, dyrektorzy, rady pedagogiczne.
Cel główny: Rozwijanie kompetencji metodycznych nauczycieli w zakresie wykorzystywania w swojej pracy dydaktycznej nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, prowadzenia procesu dydaktycznego oraz poznania aplikacji
i programów wspierających uczenie się.
Certyfikat dla każdego uczestnika.