Nowy produkt
Pakiet Eduterapeutica LOGOPEDIA można sfinansować z projektu “Aktywna Tablica”
Szkolenie online z obsługi programu oraz wsparcie merytoryczne i serwisowe - GRATIS!
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Zestaw pomocy kompleksowo wspierające szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów) oraz rodziców w obszarach z problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w rożnym wieku.
Dokumenty ze względu na swoją obszerność oraz łatwość dostępu dla całej kadry pedagogicznej, zostały zamieszczone w programie komputerowym gwarantując wygodę w ich użytkowaniu. Dokumenty w łatwy sposób można wyszukać i wydrukować.
poradniki metodyczne podzielone na moduły tematyczne i grupy wiekowe uczniów,
scenariusze zajęć wychowawczych oraz materiały do ich prowadzenia,
prezentacje tematyczne (w tym na wywiadówki dla rodziców) oraz poradniki,
ulotki informacyjne dla rodziców (wydrukowane z możliwość ich dodruku z programu).
Zestaw zawiera zebrane materiały trzech osobnych publikacji:
Przemoc i agresja,
Problemy emocjonalne,
Uzależnienia,
oraz bardzo obszerny moduł terapeutyczny (którego nie ma w pojedynczych tytułach)
Moduł terapeutyczny oparty jest na rozwijaniu 6 kompetencji niezbędnych do prawidłowego wypełniania ról społecznych:
funkcjonowania w grupie społecznej,
komunikacji interpersonalnej, empatii,
radzenia sobie z emocjami, samooceny.
Zestaw zawiera:
pendrive ze zbiorem różnorodnych materiałów (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,
poradnik metodyczny, NOWOŚĆ !
Gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:
Pakiet zawiera moduł terapeutyczny oparty jest na rozwijaniu 6 kompetencji niezbędnych do prawidłowego wypełniania ról społecznych:
funkcjonowania w grupie społecznej,
komunikacji interpersonalnej,
empatii,
radzenia sobie z emocjami,
samoregulacji
Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania w grupach społecznych, wykonywania podstawowych zadań. W ostatnich latach na rozwój tych kompetencji kładzie się bardzo duży nacisk – np.: podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest w oparciu o rozwój sfery: społecznej, emocjonalnej, poznawczej i fizycznej, czy program wychowawczo-profilaktyczny musi zawierać sposoby rozwoju tych obszarów, gdzie opisuje się drogi do osiągnięcia dojrzałości społecznej, emocjonalnej, poznawczej.
Prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny jest warunkiem zdrowia psychicznego, prawidłowego budowania poczucia własnej wartości oraz odnoszenia sukcesów. Doświadczenia ostatnich miesięcy w edukacji pokazały (nauczanie zdalne), że bez kompetencji osobistych uczniowie popadają w apatie a ich rozwój poznawczy jest zaburzony, dlatego też w tak ważne jest świadome budowanie kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które mają trudności w tych obszarach.
Przemoc i agresja: 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas 24 mniejszych kół służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji. Problemy emocjonalne: 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne), 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji. Uzależnienia: 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać), 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia, 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów. Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.