Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne 1-3 Zobacz większe

Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne 1-3

Nowy produkt

Licencja otwarta –  nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.

Ćwiczenia multimedialne dla dzieci z takimi problemami, jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia.

Pakiet Eduterapeutica SPE 1-3 można sfinansować z projekty “Aktywna Tablica”

Szkolenie online z obsługi programu oraz wsparcie merytoryczne i serwisowe - GRATIS!

Więcej szczegółów

Więcej informacji

Eduterapeutica SPE 1-3

To pakiet pomaga wychowawcom oraz wspierającym ich specjalistom radzić sobie z problemami uczniów w wieku 7-10 lat przejawiającymi ryzyko dysleksji lub dyskalkulii. Karty pracy i pomoce dydaktyczne zostały opracowane w taki sposób, żeby mogły być zastosowane w całej klasie z korzyścią dla wszystkich uczniów. Pakiet uwzględnienia indywidualne predyspozycje i możliwości uczniów, ale mogą być też stosowane na grupowych lub indywidualnych zajęciach wyrównawczych i kompensacyjno-rewalidacyjnych.

Zupełną NOWOŚCIĄ są  pomoce dydaktyczne do pracy z uczniami w klasie lub na zajęciach dodatkowych.

Pomoce to gry służące m.in. do rozwijania:

  • analizy i syntezy wzrokowej,
  • analizy i syntezy słuchowej,
  • pamięci i orientacji w przestrzeni,
  • porównywania długości i wielkości,
  • myślenia operacyjnego,
  • umiejętności językowych,
  • motoryki oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • koncentracji i umiejętności społecznych.

Pakiet Eduterapeutica SPE 1-3 zawiera:

  • poradnik metodyczny,
  • 279 ćwiczeń multimedialnych,
  • 229 kart pracy do drukowania i kopiowania,
  • grę Figu-miku

FIGU-MIKU

Pomoc i urozmaicenie zajęć przede wszystkim indywidualnych, jak i grupowych z dziećmi od 5 do 11 lat. Szczególnie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce.

Gra bez wątpienia rozwija analizę i syntezę wzrokową i słuchową, orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała).

Podczas gry uczniowie nabywają umiejętności: poszukiwania, planowania, odpowiedzialności, refleksyjnego spojrzenia na własną pracę. Gra pozwala usprawnić grafomotorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Dzięki zaangażowaniu w proces twórczy dzieci wzbogacają umiejętności społeczne, językowe, myślenie operacyjne, pamięć i koncentrację uwagi. Dzięki wielu możliwym wariantom każdy z graczy znajdzie coś, w czym jest dobry, a odniesione sukcesy pozwolą stać się bardziej pewnymi siebie. W dołączonej instrukcji zamieszczono kilkanaście przykładowych wariantów gry. Kolorowe figury można wykorzystać także do stworzenia własnych wariacji – w zależności od potrzeb i możliwości uczniów.

Gra składa się z 72 kartonowych kolorowych elementów. 4 kart dla nauczyciela i 5 kart pracy dla uczniów oraz  dwóch instrukcji obrazkowych.

  • grę wielkoformatową Pajacyk (do zabawy na dywanie

PAJACYK

Pomoc do zajęć grupowych z dziećmi w wieku od 3 do 12 lat. Niewątpliwie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce. Pajacyk pomaga w usprawnianiu motoryki i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, a nauka poprzez ruch i zabawę służy nie tylko kinestetykom. Grę z pewnością można stosować jako ćwiczenie śródlekcyjne. Rozładowuje emocje, nadaje się również jako wypełnienie wolnego czasu uczniów, którzy szybciej od innych skończyli wykonywanie zadań w ławkach. Podczas gry dzieci rozwijają analizę i syntezę wzrokową i słuchową. Ćwiczą orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała), nabywają też umiejętność planowania. Z kolei nauczanie i zabawy na konkretach jeszcze bardziej pozwalają uczniom łatwiej przyswoić umiejętności matematyczne, polonistyczne i muzyczne. Do Pajacyka dołączono instrukcję, w której zawarto kilkanaście różnych pomysłów na to, jak tę wielkoformatową grę można wykorzystać w pracy z uczniami.

Pakiet Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne 1-3  można sfinansować:

z projektu “Aktywna Tablica”